STANDAARD ALGEMENE VOORWAARDEN

Algemene Voorwaarden www.hipspul.nl hipspul

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 9 - De prijs

Artikel 10 - Conformiteit en garantie

Artikel 11 - Levering en uitvoering

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 13 - Betaling

Artikel 14 - Klachtenregeling

Artikel 15 - Geschillen

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn

herroepingsrecht;

2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van

beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de

ondernemer;

3. Dag: kalenderdag;

4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks

van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting

in de tijd is gespreid;

5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in

staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een

manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de

opgeslagen informatie mogelijk maakt.

6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de

bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

7. Modelformulier: het modelformulier voor herroeping die de ondernemer ter

beschikking stelt die een consument kan invullen wanneer hij gebruik wil

maken van zijn herroepingsrecht.

Dit document wordt aangeboden door Stichting WebwinkelKeur, het grootste keurmerk + klantbeoordelingssysteem van

Nederland. WebwinkelKeur controleert je webwinkel en biedt tal van handige diensten aan. Ga naar de website van

WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) voor meer informatie.8. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op

afstand aan consumenten aanbiedt;

9. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een

door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van

producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst

uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor

communicatie op afstand;

10.Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor

het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer

gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.

11. Algemene Voorwaarden:de onderhavige Algemene Voorwaarden van de

ondernemer.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Naam ondernemer: sabrina van hipspul

Vestigingsadres:schildmanstraat 8 3342 br hendrik Ido ambacht

Bezoekadres:geen

Telefoonnummer:0613229700 ma t/m vr van 10:00 tot 16:00

E-mailadres:info@hipspul.nl

KvK-nummer: 78677688

Btw-identificatienummer:nl003365125b64

3 - Toepasselijkheid

1. Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de

ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand en

bestellingen tussen ondernemer en consument.

2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze

algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit

redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt

gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de

ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig

mogelijk kosteloos worden toegezonden.

3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in

afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt

gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg

aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze

door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op

een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal

voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven

waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden

kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische

weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.

Dit document wordt aangeboden door Stichting WebwinkelKeur, het grootste keurmerk + klantbeoordelingssysteem van

Nederland. WebwinkelKeur controleert je webwinkel en biedt tal van handige diensten aan. Ga naar de website van

WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) voor meer informatie.4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke

product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde

lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van

tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke

bepaling die voor hem het meest gunstig is.

5. Indien één of meerdere bepalingen in deze algemene voorwaarden op enig

moment geheel of gedeeltelijk nietig zijn of vernietigd worden, dan blijft de

overeenkomst en deze voorwaarden voor het overige in stand en zal de

betreffende bepaling in onderling overleg onverwijld vervangen worden door

een bepaling dat de strekking van het oorspronkelijke zoveel mogelijk

benaderd.

6. Situaties die niet in deze algemene voorwaarden zijn geregeld, dienen te

worden beoordeeld ‘naar de geest’ van deze algemene voorwaarden.

7. Onduidelijkheden over de uitleg of inhoud van één of meerdere bepalingen

van onze voorwaarden, dienen uitgelegd te worden ‘naar de geest’ van deze

algemene voorwaarden.

Artikel 4 - Het aanbod

1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden

geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

2. Het aanbod is vrijblijvend. De ondernemer is gerechtigd het aanbod te

wijzigen en aan te passen.

3. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de

aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende

gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument

mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn

deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of

diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden

de ondernemer niet.

4. Alle afbeeldingen, specificaties gegevens in het aanbod zijn indicatie en

kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de

overeenkomst.

5. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de

aangeboden producten. Ondernemer kan niet garanderen dat de

weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de

producten.

6. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat

de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn

verbonden. Dit betreft in het bijzonder:

- de prijs inclusief belastingen;

- de eventuele kosten van verzending;

Dit document wordt aangeboden door Stichting WebwinkelKeur, het grootste keurmerk + klantbeoordelingssysteem van

Nederland. WebwinkelKeur controleert je webwinkel en biedt tal van handige diensten aan. Ga naar de website van

WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) voor meer informatie.- de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke

handelingen daarvoor nodig zijn;

- het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;

- de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;

- de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn

waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;

- de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de

kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand

worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere

basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;

- of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja

op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;

- de manier waarop de consument, voor het sluiten van de

overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst

verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;

- de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de

overeenkomst kan worden gesloten;

- de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en

de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische

weg kan raadplegen; en

- de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een

duurtransactie.

- Optioneel: beschikbare maten, kleuren, soort materialen.

Artikel 5 - De overeenkomst

1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand

op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het

voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.

2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard,

bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst

van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze

aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de

overeenkomst ontbinden.

3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer

passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de

elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige web omgeving.

Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe

passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.

4. De ondernemer kan zich - binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of

de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, evenals van al

die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van

de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit

Dit document wordt aangeboden door Stichting WebwinkelKeur, het grootste keurmerk + klantbeoordelingssysteem van

Nederland. WebwinkelKeur controleert je webwinkel en biedt tal van handige diensten aan. Ga naar de website van

WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) voor meer informatie.onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij

gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de

uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.

5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende

informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op

een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame

gegevensdrager, meesturen:

a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument

met klachten terecht kan;

b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het

herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake

het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;

c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;

d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de

ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de

uitvoering van de overeenkomst;

e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst

een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.

6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van

toepassing op de eerste levering.

7. Iedere overeenkomst wordt aangegaan onder de opschortende voorwaarden

van voldoende beschikbaarheid van de betreffende producten.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Bij levering van producten:

1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de

overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen.

Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de

consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de

ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.

2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product

en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of

gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product

wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij

het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk

- in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform

de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

3. Wanneer de consument gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is

hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, kenbaar te

maken aan de ondernemer. Het kenbaar maken dient de consument te doen

middels het modelformulier. Nadat de consument kenbaar heeft gemaakt

gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de klant het product

Dit document wordt aangeboden door Stichting WebwinkelKeur, het grootste keurmerk + klantbeoordelingssysteem van

Nederland. WebwinkelKeur controleert je webwinkel en biedt tal van handige diensten aan. Ga naar de website van

WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) voor meer informatie.binnen 14 dagen retour te sturen. De consument dient te bewijzen dat de

geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een

bewijs van verzending.

4. Indien de klant na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet

kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht

resp. het product niet aan de ondernemer heeft teruggezonden, is de koop

een feit.

Bij levering van diensten:

1. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de

overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten

minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de

overeenkomst.

2. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich

richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de

levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten

hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag

zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping,

terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug

ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete

terugzending overlegd kan worden.Terugbetaling zal geschieden via dezelfde

betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument

nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode.

3. Bij beschadiging van het product door onzorgvuldige omgang door de

consument zelf is de consument aansprakelijk voor eventuele

waardevermindering van het product.

4. De consument kan niet aansprakelijk worden gesteld voor

waardevermindering van het product wanneer door de ondernemer niet alle

wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht is verstrekt, dit dient

te gebeuren voor het sluiten van de koopovereenkomst.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor

producten zoals omschreven in lid 2 en 3. De uitsluiting van het

herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het

aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:

Dit document wordt aangeboden door Stichting WebwinkelKeur, het grootste keurmerk + klantbeoordelingssysteem van

Nederland. WebwinkelKeur controleert je webwinkel en biedt tal van handige diensten aan. Ga naar de website van

WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) voor meer informatie.a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig

specificaties van de consument;

b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;

c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;

d. die snel kunnen bederven of verouderen;

e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt

waarop de ondernemer geen invloed heeft;

f. voor losse kranten en tijdschriften;

g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de

consument de verzegeling heeft verbroken.

h. voor hygiënische producten waarvan de consument de verzegeling heeft

verbroken.

3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:

a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te

verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;

b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is

begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;

c. betreffende weddenschappen en loterijen.

Artikel 9 - De prijs

1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van

de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens

prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.

2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten

waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt

en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen

aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel

vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.

3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de

overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke

regelingen of bepalingen.

4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de

overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen

heeft en:

a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of

b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met

ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.

5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief

btw.

6. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van druk – en zetfouten. Voor de gevolgen

van druk – en zetfouten wordt geen aansprakelijkheid aanvaard. Bij druk – en

Dit document wordt aangeboden door Stichting WebwinkelKeur, het grootste keurmerk + klantbeoordelingssysteem van

Nederland. WebwinkelKeur controleert je webwinkel en biedt tal van handige diensten aan. Ga naar de website van

WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) voor meer informatie.zetfouten is de ondernemer niet verplicht het product volgens de foutieve prijs

te leveren.

Artikel 10 - Conformiteit en Garantie

1. De ondernemer staat ervoor in dat de producten en/of diensten voldoen aan

de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke

eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de

totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of

overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er

tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.

2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets

af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van

de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.

3. Eventuele gebreken of verkeerd geleverde producten dienen binnen 4 weken

na levering aan de ondernemer schriftelijk te worden gemeld. Terugzending

van de producten dient te geschieden in de originele verpakking en in

nieuwstaat verkerend.

4. De garantietermijn van de ondernemer komt overeen met de

fabrieksgarantietermijn. De ondernemer is echter te nimmer verantwoordelijk

voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele

toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien

van het gebruik of de toepassing van de producten.

5. De garantie geldt niet indien:

6. De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt

of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;

7. De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of

anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de

aanwijzingen van de ondernemer en/of op de verpakking behandeld zijn;

8. De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die

de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit

van de toegepaste materialen.

Artikel 11 - Levering en uitvoering

1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het

in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij

de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.

2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf

kenbaar heeft gemaakt.

3. Met inachtneming van hetgeen hierover in lid 4 van dit artikel is vermeld, zal

het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk

binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij consument akkoord is gegaan met een

langere leveringstermijn. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien

Dit document wordt aangeboden door Stichting WebwinkelKeur, het grootste keurmerk + klantbeoordelingssysteem van

Nederland. WebwinkelKeur controleert je webwinkel en biedt tal van handige diensten aan. Ga naar de website van

WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) voor meer informatie.een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd,

ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling

geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de

overeenkomst zonder kosten te ontbinden. De consument heeft geen recht op

een schadevergoeding.

4. Alle levertermijnen zijn indicatief. Aan eventuele genoemde termijnen kan de

consument geen rechten ontlenen. Overschrijding van een termijn geeft de

consument geen recht op schadevergoeding.

5. In geval van ontbinding conform het lid 3 van dit artikel zal de ondernemer het

bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk

binnen 14 dagen na ontbinding, terugbetalen.

6. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de

ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te

stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden

gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen

kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een

eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.

7. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de

ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf

aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger,

tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 12 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Opzegging

1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan

en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder

begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe

overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één

maand.

2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en

die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder

begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur

opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels

en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.

3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:

- te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een

bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;

- tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;

- altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor

zichzelf heeft bedongen.

Verlenging

Dit document wordt aangeboden door Stichting WebwinkelKeur, het grootste keurmerk + klantbeoordelingssysteem van

Nederland. WebwinkelKeur controleert je webwinkel en biedt tal van handige diensten aan. Ga naar de website van

WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) voor meer informatie.4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het

geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of

diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een

bepaalde duur.

5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is

aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en

weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde

duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde

overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een

opzegtermijn van ten hoogste één maand.

6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het

geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor

onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag

opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een

opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt

tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-,

nieuws- en weekbladen en tijdschriften.

7. Een overeenkomst met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking

afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of

kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt

automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode.

Duur

8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de

consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn

van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich

tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.

Artikel 13 - Betaling

1. Voor zover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument

verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 7 werkdagen na het

ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een

overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat

de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.

2. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde

betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.

3. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens

wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar

gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.

Artikel 14 - Klachtenregeling

Dit document wordt aangeboden door Stichting WebwinkelKeur, het grootste keurmerk + klantbeoordelingssysteem van

Nederland. WebwinkelKeur controleert je webwinkel en biedt tal van handige diensten aan. Ga naar de website van

WebwinkelKeur (www.webwinkelkeur.nl) voor meer informatie.1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte

klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze

klachtenprocedure.

2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 7 dagen

volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat

de consument de gebreken heeft geconstateerd.

3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14

dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht

een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer

binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en

een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan

verwachten.

4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een

geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

5. Bij klachten dient een consument zich allereerst te wenden tot de

ondernemer. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het

Europees ODR platform (http://ec.europa.eu/odr).

6. Een klacht schort de verplichtingen van de ondernemer niet op, tenzij de

ondernemer schriftelijk anders aangeeft.

7. Indien een klacht gegrond wordt bevonden door de ondernemer, zal de

ondernemer naar haar keuze of de geleverde producten kosteloos vervangen

of repareren.

Artikel 15 - Geschillen

1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze

algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht

van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.

2. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.

Artikel 16 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen

mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden

vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een

toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.

Dit document wordt aangeboden door Stichting WebwinkelKeur, het grootste keurmerk + klantbeoordelingssysteem van

Nederland. WebwinkelKeur controleert je webwinkel en biedt tal van handige die